tirsdag den 26. marts 2013

Trygfondens Familiehus

I dag har jeg været på besøg i Trygfondens Familiehus i Skejby. Familiehuset er et hus for familier med langtidsindlagte børn på Skejby Sygehus. Det vil sige at der også er små og større søskende til indlagte børn. Jeg besøgte dem fordi vi i det firma jeg er ansat har noget der hedder Xaid - hvorigennem vi hvert år donerer penge, gaver, ell. andet til udsatte børn. Forrige år var det Team Rynkeby der fik. Sidste år var vi på afdelingen for børn med cancer på Skejby Sygehus med en masse ting vi havde fået samlet ind, både via sponsorerede gaver med også egne kreative produkter. I år er det så Trygfondens Familiehus i Skejby.
Huset er hovedsageligt drevet af frivillige... Jeg tager hatten af for dem. De har nogle super lækre omgivelser hvor el og vand betales af regionen - men resten, d.v.s. møbler, legetøj, computere, ringbind, kuglepenne og så videre alt sammen er sponsorater. Vi har valgt at give dem (undskyld udtrykket) en ORDENTLIG røvfuld kreative produkter. Maling, ler, vandfarver, pensler, tusser og meget andet. De voksne fik computermus, mapper, tavler m.m. Det er en stor ære at kunne være med til, igennem mit arbejde, at hjælpe.
Et eller andet sted kan man jo ikke lade være med at være taknemmelig over at man har to børn der ikke har fejlet værre ting end en brækket arm, ondt i halsen, lidt astma....!!! Det er jo ingenting i forhold til de familier der rammes så ubeskriveligt hårdt hvis et barn bliver langtidssyg og hvor hele familien skal indlægges. Det må kræve sin mand at holde sammen på familien i en sådan situation... 
Tjek Trygfondens Familiehus hjemmeside og se evt. deres ønskeliste her. Ærligt talt... det er da ønsker der er til at have med at gøre. Tænk at man ville kunne donere en stavblender og så have gjort en super god gerning... 
Jeg gik hjem i dag med mange tanker i hovedet.... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar